Reklam

Salı, Mart 30, 2021

3. Sınıf Matematik Paralarımız Problemleri (Zor Sorular)

3. Sınıf, Matematik, Paralarımız Problemleri, Zor Sorular

3. SINIF PARALARIMIZ PROBLEMLERİ (ZOR SORULAR) 


1- Mira'nın aldığı matematik kitabı, Türkçe kitabından 7 TL daha pahalı, hayat bilgisi kitabı ise Türkçe kitabından 4 TL daha ucuzdur. Türkçe kitabı 26 TL olduğuna göre kırtasiyeye 200 TL para verdim. Kaç TL para üstü almam gerekiyor?

 


2- 70 liranın  4/5'nin 3 lira fazlası kaç liradır?



3- 5 kilogram domates 20 liradır. 3 kilogram patates 6 liradır. Manavdan 4 kilogram domates ile 4 kilogram patates aldım. 50 lira para verdim. Kaç lira para üstü almam gerekiyor?



4- Cebimde harçlıklarımdan biriktirdiğim 20 liram var. Tanesi 4 lira olan kalemlerden 3 tane, tanesi 5 lira olan kırmızı kalemlerden 3 tane aldım. Cebimdeki paraya kaç lira daha eklemem lazım?



5- 3/D sınıfında 25 kişi vardı. Her biri 3’er lira getirdi. Paranın  3/5'i ile fotokopi kağıdı aldık. Kaç liramız kaldı?



6- 52 liraya satılan kazaklardan 3 tane aldım. Cebimde 200 lira vardı. Kaç liram daha olsaydı tanesi 52 lira olan kazaklardan 5 tane alabilirdim?



7- Seray kumbarasından 8 tane 50 kr alarak kırtasiyeden 2 lira 75 kuruşa kalem aldı . Acaba Seray ne kadar para üstü almıştır?



8- Ahmet 5 lirasını 50 kr olarak bozduruyor. Bu 50 kr'lardan 5 tanesini kardeşine verirse geriye ne kadar parası kalır?



9- Tanesi 7 lira olan hikaye kitaplarından 18 tane, tanesi 5 lira olan defterlerden 11 tane aldım. Kasaya 200 lira verdim geriye ne kadar para üstü alırım?



10- Aras kumbarasına her gün 50 kr atıyor. 4 hafta sonra Aras'ın kumbarasında ne kadar para birikmiştir?



11- Her gün bir önceki günden 50 kr daha fazla para biriktiren Nesrin ilk gün 180 kr biriktirmiştir. Nesrin bir haftada kaç lira para biriktirir?



12- Asmin, bakkaldan 6 TL’ye bisküvi, tanesi 3 TL 80 kr olan sütlerden de 3 tane süt aldı. Bakkala 50 TL verdiğine göre ne kadar para üstü alacaktır?



13- 6 TL 25 Kr’ye kitap, 4 TL 60 Kr’ye  defter alan bir kişinin cebinde 20 TL parası vardır. Cebindeki parasının miktarını geçmeden kaç Kr’lik  daha alışveriş yapabilir?



14- Ayten tanesi 50 kuruş olan maydanozdan 3 tane tanesi 75 kuruş olan limondan 4 tane tanesi 80 kuruş olan maruldan 3 tane aldı. Satıcıya 20 TL verdi geriye ne kadar parası kaldı?




15- 30 kuruşluk silgilerden 7 tane aldım satıcıya 3 lira verdim. Kaç lira para üstü alırım?




👉Dosyayı İNDİR


1 yorum:

Diğer Yayınlar