Reklam

Pazar, Ocak 31, 2021

2. Sınıf Türkçe Cümlede Anlam Testi

 

2. Sınıf, Türkçe, Cümlede Anlam

Cümlede Anlam Testi


Hayalimde bir evim,

Bir de okulum vardı.

Bütün bir yaz kalbimde,

Senin sevgin çarpardı.

Uzun günler benimle,

Sanki alay ederdi.

Ne bahçeler, ne bağlar.

Özlemini giderdi.

 

 1,2,3 ve 4. Soruları yukarıdaki şiire göre cevaplayınız.    

1. Hangisi çocuğun hayalinde olanlardan değildir?

A) evi          

B) tatil        

C) okulu

2. Bütün bir yaz çocuğun kalbinde sevgisi çarpan nedir?

A) bahçeler       

B) okulu        

C) deniz      

3. Çocuk kendisiyle neyin alay ettiğini düşünüyor?

A) okulun   

B) günlerin     

C) bahçelerin 

4. Çocuğun okul özlemini gideremeyen şeyler nelerdir?

A) oyuncakları      

B) bağlar, bahçeler    

C) arabalar

5. Aşağıdakilerden hangisi bir cümledir?

A) Sabah kahvaltıda ekmek      

B) Başım çok ağrıdı bu gece     

C) Öğleden sonra alışverişte

6.”Meyve yiyorum………………………..sağlıklıyım.”

Aşağıdakilerden hangisi cümlenin anlamını bozmaz?

A) ama    

B) bu yüzden   

C) çünkü  

7. ”Seni sevdiği ………………………..sana kızmadı .”

Aşağıdakilerden hangisi cümlenin anlamını bozmaz?

A) olduğu için    

B) çünkü  

C) için

8. “kardeşim-başladı-beni-okula?

Yukarıdaki sözcüklerle bir cümle oluşturduğumuzda hangisi kullanılmaz?

A) kardeşim                 

B) beni            

C) okula

9. Aşağıdaki cümlelerden hangisi şikayet bildirmektedir?

A) Köpeğimi gördün mü?

B)  Ne kadar çok karnım acıktı.       

C)  Üff, hava çok sıcak!

10. “Pastaneden dondurma…………pasta alacağım” Boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisini yazmamız doğru olur?

A) fakat       

B)  ancak       

C)  veya

11.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sebep-sonuç ilişkisi yoktur ?      

A) Buzdolabında hiç süt kalmamış.            

B) Çok acıktığı için hemen yemeğini bitirdi.      

C) Ödevimi yapamadım çünkü kalemim kaybolmuştu.

12. Aşağıdaki kelimelerden hangisi bir cümledir?

A) Uyumayı  

B) Koşmayı 

C) Öğrendim

13.Aşağıdaki cümlelerden hangisi bir duyguyu belirtmemektedir?

A) Arkadaşımı çok seviyorum.

B) Yaşlı kadına çok üzüldüm.     

C) Top oynayalım mı?

14.   “verdiği-hepsini-kitapların-öğretmenimin-okudum”

Kelimeleriyle anlamlı ve kurallı bir cümle kurarsak, en baştaki kelime hangisi olur?

A) kitapların   

B) hepsini   

C) öğretmenimin

15.   “Hasta olduğum için……………………”

Cümlesini hangisiyle tamamlamamız uygun olmaz?                         

A) ateşim çıktı  

B) çok mutluydum

C) çok halsizdim

16.”Sebze ve meyveler gibi insan sağlığına faydalı ve yararlı besinleri tüketmeliyiz.

Cümlesinde hangi kelimenin çıkartılması cümledeki anlamı değiştirmez?

A) sağlık       

B) besinleri      

C) faydalı

17. 1.başarılı  2. Oldum  3. İçin 4. Çalıştığım

Yukarıdaki sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulursa sıralama nasıl olur?

A) 4-3-1-2      

B) 2-3-4-1     

C) 1-3-4-2

18. “Başarılı olamadım, çünkü…………………….”

Cümlesindeki boşluğu aşağıdakilerden hangisiyle doldurabiliriz?

A)  Ablam sordu

B)  Canım istedi

C)  Çok çalışmadım

19. Aşağıdaki cümlelerden hangisi olumsuz bir yargı bildiriyor?

A) Biraz gezelim     

B) Sabah erken uyandım                

C) Okula gitmedim

20. Aşağıdakilerden hangisi kurallı bir cümledir?
 
A) Kalemlerini yerleştirdi kutuya.
B) İçeri girdi öğretmeninden sonra.
C) Zil çalınca yerine oturdu.
 
21. “Öğretmenin sana……………..vermiş”
Cümlesinde noktalı yere hangisi gelirse soru anlamı taşır?
 
A) kitap         

B) beş       

C) ne

22. “ ………………………… çocuklar çıktı.”

Cümlesinde noktalı yere hangisi gelirse uygun olur?

A) Bahçeyi      
B) Bahçede     
C) Bahçeden
 
22.Aşağıdaki cümlelerden hangisi diğerlerinden anlam yönünden farklıdır?

A) Bir elin nesi var iki elin sesi var.
B) Öfkeyle kalkan zararla oturur.
C) Birlikten kuvvet doğar.

23. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “neyi “ sorusunun cevabı vardır?
 
A) Aliler bize geldi.
B) Cem çok hastalanmış.
C) Kardeşim topu kaybetti.
 
24.”Dün geceden beri hiç durmadan gümbür gümbür yağmur yağıyor.
Cümlesinde aşağıdaki soruların hangisinin cevabı yoktur?

A) nasıl   
B) ne zaman    
C) neden




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diğer Yayınlar