Reklam

Çarşamba, Mart 01, 2017

1. Sınıf Matematik Toplama ile İlgili Problemler

1. Sınıf, Matematik, Toplama Problemleri
 Toplama ile İlgili Problemler


1- Annemden 2 TL, babamdan 5 TL harçlık alırsam cebimde kaç liram olur?



2- Parkta 5 çocuk oynuyordu. Ben ve kardeşim parka gelince parkta kaç kişi oluruz?



3- Bahçemizde 6 ağaç var. Ablamla bahçeye 2 fidan diktik. Bahçemizde kaç ağaç olur?



4- Dün 6 satır, bugün 4 satır dikte yaptım. İki günde kaç satır dikte yapmış oldum? 



5- Tabakta 7 elma vardı. Ayla, tabağa 5 elma daha koydu. Tabakta kaç elma oldu?



6- Hasan bana 9 çikolata verdi. 3 çikolata da bende vardı. Toplam kaç çikolata oldu?


7- Dün hikaye kitabımdan 7 sayfa okudum. 8 sayfa da bu akşam okursam kaç sayfa okumuş olacağım?



8- Ayşenin 9 masal kitabı vardı. 6 tane de babası verdi. Ayşenin kaç masal kitabı oldu?



9- Dayımların bahçesinden dün 13 elma topladık. Bugün 3 elma daha topladık. İki günde topladığımız elmalar kaç tanedir?



10- Minibüse birinci durakta 10 yolcu bindi. İkinci durakta 3, üçüncü durakta 2 yolcu daha bindi. Minibüste kaç yolcu oldu?



11- Ablam 11, kuzenim 8 yaşındadır. Ablamla kuzenimin yaşları toplamı kaçtır?



12- Geçen hafta 13, bu hafta 5 lira harcadım. İki haftada toplam kaç lira harcadım?



13- Sınıfımızda 11 kız, 8 erkek öğrenci vardır. Sınıfımızda toplam kaç öğrenci vardır?



14- Annem, pasta yapmak için önce 9 daha sonra 7 yumurta kullandı. Toplam kaç yumurta kullanmış oldu?



15- Benim 11 tane misketim var. Arkadaşımın 8 tane misketi olduğuna göre ikimizin toplam kaç misketi vardır? 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diğer Yayınlar