Reklam

Cumartesi, Şubat 25, 2017

3. Sınıf Matematik Toplama ve Çıkarma Problemleri

3. Sınıf,Toplama ve Çıkarma Problemleri

Toplama ve Çıkarma Problemleri


1- Bir kitaplığın 1. rafında 187 kitap, 2. rafında 194 kitap ve 3. rafında da 135 kitap vardır. Toplam kitapların 700 olması için 4. rafta kaç kitap olması gerekir?





2- Pazartesi günü 165 sayfa kitap okudum. Salı günü pazartesi günü okuduğumdan 89 sayfa daha fazla kitap okudum. İki günde toplam kaç sayfa kitap okudum?





3- Salih’in, evi ile okul arası 345 metredir. Salih okula gelip giderken kaç metre yol yürüyor?





4- Bahçemizdeki erik ağaçlarının 285 tanesini toplayınca geriye 162 erik ağacı kalıyor. Bahçemizde kaç erik ağacı vardı?






5- Kardeşimin 653 bilyesi, benim ise kardeşimden 253 eksik bilyem vardır. İkimizin bilyeleri toplamı kaçtır?





6- Babamın verdiği 744 lira paranın 182 lirasını harcadım. Birazını ablama verdim. Cebimde 127 lira kaldığına göre ablama kaç lira para verdim?






7- İzmir'e giden trene Konya'dan 163, Akşehir’den 92 ve Afyon'dan 53 kişi binmiştir. İnen yolcu olmadığına göre otobüs kaç yolcusuyla İzmir'e varmıştır?





8- Teyzem annemden 25 yaş büyüktür. Annem 37 yaşında olduğuna göre ikisinin yaşları toplamı kaçtır?







9- Elif ile Ali’nin boyları toplamı 292 cm'dir. Ali 161 cm olduğuna göre Elif’in boyu kaç cm'dir?





10- Bir çiftlikte 213 hayvan vardır. Bunların 42’sı kuzu, 84'i keçi, geriye kalanı da koyundur. Bu çiftlikte kaç koyun vardır?




1 yorum:

Diğer Yayınlar